Gyakran Ismételt Kérdések

UTASBIZTOSÍTÁS

OROSZORSZÁGBAN, FEHÉROROSZORSZÁGBAN ÉS UKRAJNÁBAN ÉRVÉNYES AZ EUB UTASBIZTOSÍTÁS?

Nem, az utasbiztosítás területi hatálya jelenleg nem terjed ki Oroszország, Fehéroroszország és Ukrajna területére.

ÉRVÉNYES AZ UTASBIZTOSÍTÁS TERHESSÉG ESETÉN?

A terhességre vonatkozóan a Biztosító csak a sürgősségi terhességi és szülészeti ellátás költségeit téríti meg, legfeljebb a terhesség 24. hetének végéig. A biztosítás terhességi rutinvizsgálatokra és terhesgondozásra NEM vonatkozik.

MILYEN KORLÁTOZÁSOK VANNAK AZ UTAS ÉLETKORA ALAPJÁN?

- 70-80 éves kor között legfeljebb 30 napos utazásra köthető biztosítás
- 80 éves kor fölött legfeljebb 21 napos utazásra köthető biztosítás

MI MINŐSÜL EURÓPÁNAK AZ UTASBIZTOSÍTÁSOK ESETÉN?

Európa területi hatályon belüli területek:

a) A következő országok földrajzi Európához tartozó területei: Albánia, Andorra, Ausztria, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Izland, Koszovó, Lengyelország, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Észak-Macedónia, Málta, Moldávia, Monaco, Montenegró, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország, Vatikán.

b) A földrajzi Európán kívül fekvő területek közül kizárólag: Kanári-szigetek, Madeira, Azori-szigetek, Ciprus, Egyiptom, Marokkó, Törökország ázsiai területei, Tunézia, Izrael.

MILYEN ORSZÁGOKBA, TERÜLETEKRE NEM ÉRVÉNYES A BIZTOSÍTÁS?

A biztosítási szerződés területi hatálya nem terjed ki a következő területekre:
- Afganisztán, Burma (Myanmar), Észak-Korea, Fehéroroszország, Irán, Oroszország, Szíria, Ukrajna,Venezuela és az Antarktisz (Déli sarkvidék – a déli szélesség 60. fokától délre fekvő térség) területére, valamint
- azokra az országokra, illetve térségekre, amelyeket a biztosítási esemény bekövetkezésének napján Magyarország külügyekért felelős minisztériuma az I. Utazásra nem javasolt térségek kategóriába sorol (lásd a https://konzinfo.mfa.gov.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek) és a beutazást nem javasolja. Ha egy olyan Biztosított személy, akire korábban érvényesen megkötött biztosítási szerződés alapján a minősítés kihirdetésekor fennáll a Biztosító kockázatviselése, ebben az időpontban már az adott területen tartózkodik, akkor a Biztosító kockázatviselése legfeljebb a kihirdetéstől számított 14 napig áll fenn – kivéve, ha a minősítést időközben feloldják .

UTAZÁS ELŐTT MIKOR KÖTHETŐ MEG LEGKORÁBBAN A BIZTOSÍTÁS?

Utasbiztosítás és Storno Kombi biztosítás legkorábban az utazás kezdetét megelőzően 365 nappal, Storno Basic biztosítás pedig legkorábban az utazás kezdetét megelőzően 550 nappal köthető meg.

ÉVES BÉRLETET JANUÁRBAN ÉRDEMES MEGKÖTNI?

Nincs naptárhoz kötve, hiszen e termékeknek az érvényessége a kockázatviselés megkezdésétől (a biztosítás megkötésétől) egy évig érvényes. A biztosítási éven belül meghatározott időtartamú utazásokra (terméktől függően 15 vagy 30 nap) korlátlan számban érvényes a fedezet.

VAN GYEREKKEDVEZMÉNY?

Igen, a legtöbb terméknél 18 év alatti életkor esetén eleve 50 %-os díjkedvezménnyel van meghatározva a díj. Ebben az esetben az A) Egészségügyi segítségnyújtás és biztosítás szolgáltatásai megegyeznek a felnőttekével, az ezen a részen kívüli szolgáltatások limitjei viszont feleződnek.

MIKOR LEHET 50%-OS GYERMEKKEDVEZMÉNNYEL KÖTNI A BIZTOSÍTÁST?

Gyermekkedvezmény 18 éven aluli gyermek részére vehető igénybe. A kedvezmény igénybevétele esetén az A) Egészségügyi segítségnyújtás és biztosítás szolgáltatásai megegyeznek a felnőttekével, az ezen a részen kívüli szolgáltatások limitjei viszont feleződnek.

FELNŐTT KÍSÉRŐVEL UTAZÓ, ISKOLÁS GYERMEKCSOPORT KAPHAT GYERMEKKEDVEZMÉNYT?

Igen, gyermekek számára az egyéni biztosítás napidíjának 50%-áért köthető biztosítás (gyermekkedvezmény).

A TENGERPART TERMÉKEK ÉRVÉNYESEK REPÜLŐS UTAZÁSOKRA?

A Tengerpart termékek is érvényesek repülős utazásokra, azonban a repülős utazásokhoz kötődő olyan speciális kockázatokra, mint a légipoggyász-eltűnés vagy sérülés, a járatkésés, poggyászkésés vagy légijárat lekésése, kizárólag Repülő Plusz választása esetén nyújt szolgáltatást a Biztosító.

HAJÓS KÖRUTAZÁSRA KÖTHETŐ UTASBIZTOSÍTÁS?

Igen. Minden termék érvényes ilyen típusú utazásra, azonban – az abban található speciális szolgáltatások miatt – javasoljuk az „Utazás jellegénél” a „Hajós körút” választását, mert így a rendszer automatikus hozzáadja a termékhez a „Hajó Plusz” kiegészítő biztosítást.

MI A KÜLÖNBSÉG A JÁRATKÉSÉS ÉS A JÁRATTÖRLÉS KÖZÖTT?

Járatkésés: a menetrendszerinti légijárat azonos járatszámon, az eredeti indulási időponthoz képest később indul el.
Járattörlés: a menetrendszerinti légijárat azonos járatszámon egyáltalán nem indul el. (Járattörlésre a Biztosító szolgáltatása nem terjed ki, az utas a légitársaság szabályzata és a vonatkozó jogszabályok alapján kérhet kártérítést a légitársaságtól.)

KÜLFÖLDÖN TÖRTÉNT JÁRATKÉSÉS ESETÉN MIRE NYÚJT SZOLGÁLTATÁST A BIZTOSÍTÓ?

Ha egy menetrendszerű légijárat valamely külföldi repülőtérről legalább 4 óra (az adott termék szerint ez lehet eltérő) vagy azt meghaladó időtartamú késéssel indul, és az üzemeltető légitársaság írásban igazolja a késés tényét és időtartamát, valamint azt, hogy a Biztosított érvényes menetjeggyel a késett légijárattal utazott, akkor a Biztosító megtéríti a fentiek szerinti külföldi légijárat-késés időtartama alatt igénybe vett sürgősségi vásárlások (élelmiszer, tisztálkodószerek) számlával igazolt összegéből a légitársaság által meg nem térített összeget. A Biztosító nem köteles szolgáltatni, ha a Biztosított a légitársaság felé nem élt kártérítési igénnyel.

MIT JELENT AZ „AIR ASSISTANCE” SZOLGÁLTATÁS?

A légiutasok jogaira vonatkozó EU-s szabályokról a következő helyen lehet könnyen tájékozódni:

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_hu.htm

Az Air Assistance egy olyan kényelmi szolgáltatás, amelyet repülővel utazó ügyfeleink figyelmébe ajánlunk.

Az EK 261/2004-es rendelete alapján a légitársaság köteles kártalanítani utasait az alábbi esetekben:
  • három órát meghaladó késésnél,
  • járattörlés esetén,
  • ha az utas túlfoglalás miatt nem fér fel a gépre, és erről írásos jegyzőkönyvvel rendelkezik,
feltéve, hogy
  • a járat az EU – valamint Izland, Norvégia és Svájc – valamelyik repülőteréről indul, illetve, hogy az adott repülőjáratot az EU-ba és az említett három országba tartozó légitársaság üzemelteti.

A kártalanítás összegének kifizetése nem automatikus, hanem az utasnak külön igényt kell ehhez benyújtania a légitársaság felé. Ha a légitársaság azt állítja, hogy rajta kívül álló ok (pl. a repülőtér hibája) miatt történt a hivatkozott esemény, és ezért nem köteles kártérítést fizetni, akkor az utas nehéz helyzetbe kerül, ugyanis nagyon nehezen tud hozzájutni azokhoz az adatokhoz, amelyekkel ezt meg tudná cáfolni.

A szolgáltatás keretében a biztosítási kötvényen Szerződőként megadott személy a hazaérkezést követően kap tőlünk egy e-mailt egy linkkel, amelyet megnyitva közvetlenül tudja igényelni a szolgáltatást szerződött partnerünktől. A partnercég feladata az ügyintézési procedúra, amelynek minden költségét mi közvetlenül megtérítjük feléjük, így Ön a légitársaságtól behajtott teljes kártérítési összeget hiánytalanul megkapja, és további teendője az erre vonatkozó kárrendezéssel kapcsolatban nem lesz.

A jogos légitársasági kártérítést szakértő partnerünk nagy biztonsággal, rövid időn belül segít Önnek behajtani. A szolgáltatást a bármely külföldi utasbiztosításhoz választható Repülő Plusz kiegészítő biztosítás, továbbá a Szimpla, Normál, Ász típusú éves bérlet tartalmazza.

Figyelem! Vannak olyan légitársaságok (pl. Ryanair), amelyek nem fogadják el közvetítő cég közreműködését – ebben az esetben kizárólag az utas élhet kártérítési igénnyel közvetlenül a légitársaság felé, a légitársaság honlapján elérhető online bejelentő felületen tett igénnyel.

MILYEN SPORTTEVÉKENYSÉGEKRE ÉRVÉNYES A SPORT PLUSZ KIEGÉSZÍTŐ BIZTOSÍTÁS?

Sport Plusz pótdíj megfizetése esetén – földrajzi területtől függően - a Biztosító kockázatviselése a következő sporttevékenységekre terjed ki:

1. a földrajzi Európa területén (a Szovjetunió utódállamainak kivételével): sziklamászás (szólómászás kivételével), hegymászás, mesterséges falmászás, rafting, hótalpas túrázás, vadvízi evezés, canyoning, hydrospeed, mountain-bike (kivéve downhill), triál- és BMX-kerékpár használata,

2. a Földközi-tenger teljes területén: vitorlázás (kivéve szólóvitorlázás),

3. a Biztosító a szerződés területi hatályán belül bárhol vállalja a kockázatviselést: búvárkodás légzőkészülékkel vagy anélkül 40 méteres vízmélységig, jetski, vízisí, wakeboard használata, motorcsónakkal vontatott ejtőernyő (parasailing), motorcsónakkal vontatott „banán” és gumitömlő, vadászat, zip-line, quaddal (három- vagy négykerekű motor) és terepjáróval történő túrázás vagy gokartozás kizárólag turista, illetve hobby célú, nem versenyszerű – szolgáltatói szerződés alapján igénybevetett, díjköteles – szervezett programok keretében a szervező cég tulajdonában lévő járművekkel, vitorlázás - szólóvitorlázás kivételével - legfeljebb a parttól számított 20 tengeri mérföld távolságig, továbbá a Földközi-tenger teljes területén, lovaglás és fogathajtás, téli sportok (fun parkban is), jégkorong, karate, cselgáncs (judo), birkózás, kempo, taekwondo, capoeira, kendo, aikido, valamint a parttól legfeljebb 1 km-es távolságig a következő sportok: kitesurf, surf, windsurf, tengeri kajak és flyboard, terepfutás (Spartan race), országúti kerékpározás, illetve motorozás közúton 3500 méter tengerszint feletti magasság fölött, valamint - kizárólag az adott sportágban igazolt sportolók esetén - szakszövetség vagy egyesület által szervezett edzés vagy verseny keretein belül végzett sporttevékenységre: vívás (kard, tőr, párbajtőr szakágakban) és műugrás.

A „Télisport” termékek Sport Plusz kiegészítő nélkül is érvényesek a következő sportokra:
sí, snowboard, szánkó, korcsolya kijelölt pályán vagy fun parkban, továbbá motoros szán használata, hórafting.

A „Tengerpart” termékek Sport Plusz kiegészítő nélkül is érvényesek a következő sportokra:
búvárkodás légzőkészülékkel vagy anélkül 40 méteres vízmélységig, motorcsónakkal vontatott „banán” és gumitömlő, vízisí, wakeboard, jetski, quaddal (három- vagy négykerekű motor) és terepjáróval történő túrázás vagy gokartozás kizárólag turista illetve hobby célú – szolgáltatói szerződés alapján igénybevetett, díjköteles – szervezett programok keretében a szervező cég tulajdonában lévő járművekkel, parasailing (motorcsónakkal vontatott ejtőernyő), vitorlázás (szólóvitorlázás kivételével) a Földközi-tenger teljes területén, ezen kívül eső területeken pedig kizárólag a parttól legfeljebb 20 tengeri mérföld távolságig, valamint a parttól legfeljebb 1 km-es távolságig a következő sportok: kitesurf, surf, windsurf, tengeri kajak.

SÍELÉS ÉS SNOWBOARD ESETÉN KELL PÓTDÍJAT, KIEGÉSZÍTŐ SPORT PLUSZ BIZTOSÍTÁST KÖTNI?

Hagyományos termékeink kizárólag Sport Plusz kiegészítő megkötése esetén nyújtanak fedezetet síelésre, illetve snowboardozásra. Erre a célra inkább a Télisport termékeinket (Télisport Szimpla, Télisport Normál, Télisport Ász) ajánljuk, melyek további kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaznak a téli sportok kedvelői számára (síbérlet visszatérítés, sí- és snowboard-felszerelés biztosítása).

MI MINŐSÜL A BIZTOSÍTÁSI FELTÉTELEK SZERINT HEGYMÁSZÁSNAK?

Hegymászás: a hegyvidéken történő gyalogtúrázás, ha annak során a Biztosított a kijelölt turistaútról letér vagy az útvonal gleccseren vezet át, vagy az útviszonyok speciális felszerelés használatát indokolják (pl. kötélbiztosítás, hágóvas, jégcsákány stb.). Hegymászásnak minősül továbbá a „Klettersteig” („via Ferrata”) típusú és egyéb mesterséges segédeszközökkel járhatóvá tett útvonalakon, valamint – az útvonal jellegétől függetlenül - minden esetben a 3500 méter tengerszint feletti magasság fölött történő túrázás. Ha egy adott útvonal bármely szakaszára teljesül az előbb leírt feltételek valamelyike, akkor az adott útvonal egyéb szakaszain történő tartózkodás is hegymászásnak minősül.
Sport Plusz kiegészítő fedezettel (kiterjeszthető a fedezet hegymászásra is, azonban kizárólag a földrajzi Európa területén belül, a szovjet utódállamok területének kivételével.

MENTŐHELIKOPTERES SZÁLLÍTÁSRA KITERJED A BIZTOSÍTÁS?

Bármelyik utasbiztosítási termék fedezetet nyújt a sürgősségi orvosi ellátás keretében szükségessé váló mentőhelikopteres szállításra az adott termékben meghatározott összeghatárig. Ha azonban a mentőhelikopteres kutatásra, mentésre nem sürgősségi egészségügyi ellátás keretében van szükség, hanem azért, mert pl. a biztosított személy hegyvidéken eltévedt, vagy rossz időjárási körülmények miatt nem tudott lejönni, akkor arra csak a Sport Plusz kiegészítő termék nyújt fedezetet.

POGGYÁSZ

MI A TEENDŐ, HA AZ UTAZÁS SORÁN A SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ CÉG (PL. LÉGITÁRSASÁG) KEZELÉSÉBEN TŰNIK EL AZ ÚTIPOGGYÁSZOM?

A légi út során, a légitársaság kezelésében, az utas által és nevére feladott poggyászának eltűnéséért elsődlegesen a fuvarozó légitársaság tartozik felelősséggel. Ha az adott járat többi poggyászával együtt nem érkezett meg a bőröndje (vagy egyéb feladott poggyásza), akkor a tranzit területén található, a repülőtér által üzemeltetett Lost & Found pultnál kell ezt bejelenteni és jegyzőkönyvet kérni. A bejelentés alapján megkezdődik a poggyász meghatározott ideig tartó keresése. Ha a keresés eredménytelen, akkor erről kap egy értesítést, és Ön kártérítési igénnyel élhet a légitársaság felé. A poggyászkeresés időtartama, a kárigény benyújtásának módja és ideje az adott helyen hatályos jogszabályok és a fuvarozó légitársasággal kötött utazási feltételek szerint eltérő lehet.
Az EUB szolgáltatása a légitársaság által meg nem térített útipoggyász-kárra terjed ki, azt követően, hogy a légitársaság a károkozásra vonatkozó felelősségét írásban elismerte (jegyzőkönyvet állított ki arról, hogy nem találta meg az elveszett poggyászt), és a hatályos jogszabályok és az utazási szerződés szerinti kártérítést a Biztosított részére igazoltan megtérítette (kifizetésre vonatkozó igazolás).

Általános teendők csomagtérbe feladott légipoggyász eltűnése esetén:
A repülőtéren tegyen bejelentést a repülőtéri poggyászkezelő cégnél (pl. Lost & Found), és kérjen jegyzőkönyvet.

Ha a repülőtér elhagyása után észlelte a kárt, akkor érdeklődjön az Ön légijáratát üzemeltető légitársaság ügyfélszolgálatánál telefonon vagy személyesen a kárbejelentés módjáról.
Ha a légitársaság megtalálja az elveszett csomagot (de abból eltűnt valami vagy megsérült), vagy értesítik Önt arról, hogy a csomagot eltűntnek nyilvánították, akkor célszerű először a légitársaságtól kártérítést kérni, és a légitársaság kárrendezési eljárását követően – ha a teljes kár nem térült meg – a fennmaradó kárösszegre vonatkozóan a Biztosító felé benyújtani a szolgáltatási igényt.
Ha a légitársaság, illetve a Biztosító felé kárigényt szeretne benyújtani, akkor várhatóan szüksége lesz az alábbi dokumentumokra, így ezeket kérjük, feltétlenül őrizze meg:

  • repülőjegy
  • poggyászcímke
  • beszállókártya
  • vásárlásra vonatkozó bizonylatok (amennyiben valamely többletköltség visszatérítésére tart igényt)
  • jegyzőkönyv, illetve a bejelentés másolata a repülőtéren vagy a légitársaság felé tett kárbejelentésről
  • a Biztosító felé ezenkívül: biztosítási kötvény
Online bejelentés: https://eub.hu/online-karbejelentes/
Igénybejelentő nyomtatványok és a kárrendezési tájékoztató:
https://eub.hu/karbejelentes/karrendezesi-tajekoztato/
https://eub.hu/karbejelentes/igenybejelento-nyomtatvanyok/

Kérdéses esetben kérjük, tanulmányozza át az Ön biztosítási szerződéséhez tartozó biztosítási feltételekben található részletes szolgáltatás-leírásokat, biztosítási összegeket és a teljesítés feltételeit is! A Biztosítónak abban az esetben áll fenn a szolgáltatási kötelezettsége, amennyiben az Ön szerződése tartalmaz az adott eseményre vonatkozó szolgáltatást.

MI MINŐSÜL POGGYÁSZKÉSEDELEMNEK?

Biztosítási eseménynek minősül, ha a Biztosított a légitársaságnál saját nevére, szabályszerűen feladott útipoggyászát külföldön késve kapja kézhez, és a késés tényét a megérkezést követő legfeljebb 2 órán belül a légitársaság képviselőjének írásban bejelenti. Az útipoggyász eltűnése nem minősül késésnek, arra a Poggyászbiztosítás keretében nyújt szolgáltatást a iBiztosító.
A Magyarországra történő hazautazás során, Magyarországon késve kézhez vett útipoggyászra vonatkozóan a biztosítások nem tartalmaznak szolgáltatást.
Figyelem! A szolgáltatást csak az Éves Bérletek és a Repülő Plusz kiegészítővel megkötött biztosítások tartalmazzák!

POGGYÁSZKÉSÉS ESETÉN MI A BIZTOSÍTÓ SZOLGÁLTATÁSA?

Ha a Biztosított útipoggyásza külföldön az adott légijárat megérkezését követően az utazási feltételekben meghatározott kiszolgáltatási időpontot követő hat órán belül nem kapja meg, és a poggyász hiányát a megérkezést követően legfeljebb 2 órán belül a légitársaság képviselőjének írásban bejelentik, és ezt a légitársaság jegyzőkönyv kiállításával tanúsítja, akkor a Biztosító vállalja, hogy a járat érkezési időpontja és a poggyász tényleges átvétele közti időtartambana Biztosított részére külföldön szükségessé vált sürgősségi vásárlások (tisztálkodás, ruhanemű) értékének és a légitársaság által a biztosítási esemény miatt térített összegnek a különbözetét megtéríti a poggyászkésés időtartamától függően legfeljebb a Szolgáltatástáblázatban megadott összeghatárig. Az átszállási pont, és a visszautazás érkezési reptere nem minősül célállomásnak, abban az esetben sem, ha az külföldön található.
A Biztosító a szolgáltatást a Biztosított hazaérkezését követően utólag nyújtja, az esemény helyszínén történő kifizetést nem vállal.
A tájékoztatás nem teljes körű, kérjük, minden esetben olvassák el a részletes Biztosítási Feltételeket.

MILYEN TÁRGYAKRA NEM KÖTHETŐ POGGYÁSZBIZTOSÍTÁS?

- ékszerek, nemesfémek, drágakövek, féldrágakövek, vagy ezeket alkotórészként, illetve alapanyagként tartalmazó vagyontárgyak, nemes szőrme, művészeti tárgyak, azonos funkciójú tárgyakból álló gyűjtemények, művészeti gyűjtemények, fegyver és tartozékai, valamint lőszer, bútorok, műfog, műfogsor, fogszabályzó, kulcs, elektromos távirányító, készpénz vagy készpénzt helyettesítő fizetőeszközök használatával, illetve takarékbetétkönyv, vagy bármilyen értékpapír alapján érvényesíthető pénzkövetelések, valamint szolgáltatás igénybevételére jogosító utalványok, kártyák (pl. síbérlet, mobiltelefon feltöltő kártya, belépőjegyek), menetjegy, és okmányok (kivéve a feltételekben biztosítottként felsorolt útiokmányok), élelmiszerek, italok, dohányáruk és dohányzáshoz kapcsolódó eszközök (pl. pipa, szivarvágó, öngyújtó stb.), munkavégzés céljára szolgáló eszközök, áruminták, háztartási gépek, valamint kereskedelmi mennyiségben, illetve a Biztosított személyi szükségleteit meghaladó mennyiségben szállított dolgok,
- bármely jármű, vagy szállítóeszköz, illetve ezek alkatrészei, tartozékai vagy felszerelési tárgyai (pl. autó-tetőcsomagtartó, tetőbox, utánfutó, autórádió, -magnó, -CD lejátszó, motoros csomagtároló doboz),
- sporteszközök (kivéve Sport Plusz kiegészítő biztosítás vagy speciális termék (pl. Tengerpart termékek) esetén a Szolgáltatástáblázatban és a Poggyászbiztosítás fejezetben meghatározott kereteken belül),
- bármilyen jellegű és méretű számítástechnikai eszköz és tartozékaik, kivéve a hordozható számítógépek a Szolgáltatástáblázatban „mobiltelefonra és hordozható számítógépekre vonatkozó szolgáltatás összesen” sorban meghatározott biztosítási összegig.

Autós asszisztencia

MILYEN JÁRMŰVEKRE KÖTHETŐ MEG AZ AUTÓ PLUSZ BIZTOSÍTÁS?

Biztosított járműnek minősül a biztosítási kötvényen meghatározott rendszámú, a kockázatviselés első napján a gyártási évtől számítva 15 évesnél nem idősebb gépjármű. Biztosított gépjármű kizárólag az érvényes forgalmi engedélye alapján az alábbi kategóriákba sorolható gépjármű, vagy az általa vontatott vontatmány lehet:
– az a motorkerékpár, amely a hatályos jogszabályok szerint „A” vagy „B” kategóriára érvényes vezetői engedéllyel vezethető,
– az a személy- vagy tehergépjármű, amely a hatályos jogszabályok szerint „B” kategóriára érvényes vezetői engedéllyel vezethető, és forgalmi engedélyben engedélyezett szállítható személyek száma legalább 4, de legfeljebb 9 fő.
Vontatmány csak abban az esetben minősül biztosított járműnek, amennyiben az azt vontató gépjármű ugyanazon biztosítási szerződés keretében biztosított gépjárműnek minősül. (A fizetendő biztosítási díj járművenként kerül meghatározásra, ezért a gépjárműre és vontatmányára két járműnek megfelelő biztosítási díj megfizetése szükséges.)

Storno biztosítás

MIT JELENT A STORNO BIZTOSÍTÁS?

Utazásképtelenségre és útmegszakításra vonatkozó biztosítás. Storno biztosítás utasbiztosítással együtt vagy külön is köthető.

FOGLALÁSTÓL SZÁMÍTVA MENNYI IDŐN BELÜL KÖTHETŐ STORNO BIZTOSÍTÁS?

Legkésőbb a lefoglalt szolgáltatás kezdőnapját megelőző 30. napig bármikor megköthető a storno biztosítás, 29 napon belül viszont kizárólag a foglalás napján vagy az azt követő napon. Általánosan igaz, hogy a biztosításkötés napján csak baleseti eseményekre vonatkozik a kockázatviselés, és ha nem a foglalás napján jön létre a biztosítás, akkor ez a korlátozás az első 5 napra meghosszabbodik.

STORNO BIZTOSÍTÁS KÖTHETŐ UTASBIZTOSÍTÁSSAL EGYÜTT VAGY ÖNÁLLÓAN IS?

Igen, a storno biztosítás lehet egy utasbiztosítás kiegészítő terméke, vagy önálló termék is, azonban ezek eltérő termékek, így a szolgáltatási limitek, az önrészesesedés mértéke és a biztosítási díj is különböző lehet.

NEM UTAZÁSI IRODÁNÁL FOGLALT UTAZÁSOKRA IS KÖTHETŐ STORNOBIZTOSÍTÁS?

Igen, külön foglalt repülőjegyre, szállásra vagy egyéb utazási szolgáltatásra is köthető storno biztosítás.

Általános kérdések

HOGYAN KÉRHETŐ DÍJVISSZATÉRÍTÉS?

A díjvisszatérítésre vonatkozó szabályokat az egyes termékek biztosítási feltételei tartalmazzák. Jellemzően – ha káresemény nem történt, tehát nincs szolgáltatási igény - a kockázatviselés kezdete előtt a teljes díj visszatéríthető, a kockázatviselés kezdetét követően pedig a fel nem használt időtartamra vonatkozó időarányos díj (kivéve pl. sávos díjak, éves bérletek). Útlemondási biztosítás esetén akkor is csak időarányos díj téríthető vissza, ha a lefoglalt szolgáltatás elmarad (pl. törlik az utazást), ha addig a biztosító kockázatban állt (ez azt jelenti, hogy ezt megelőzően csak kötbér-fizetéssel lehetett lemondani az adott szolgáltatást). A biztosítási kötvényt tartalmazó e-mail -ben elérhető egy díjvisszatérítésre mutató link, erről lehet kezdeményezni a díjvisszatérítési igényt. Kérdéses esetben forduljon kollégáinkhoz az ertekesites@eub.hu címen.

SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁST HOGYAN LEHET KÉRNI?

Szerződésmódosítást a Szerződő személy kérhet írásban, erre vonatkozó nyilatkozat kitöltésével.

HOGYAN LEHET HOSSZABBÍTANI A MEGLÉVŐ BIZTOSÍTÁST, HA A BIZTOSÍTOTT MÉG KÜLFÖLDÖN VAN?

Ha a Biztosított folyamatosan külföldön tartózkodik, csak abban az esetben jöhet létre érvényesen biztosítási szerződés, ha a következő feltételek együttesen teljesülnek:

(a) az új szerződés megkötésének időpontjában a Biztosítottra - a Biztosítóval a külföldi utazás kezdetét megelőzően kötött - az utazás első napjától folyamatosan hatályos biztosítási szerződés van érvényben,
(b) az új szerződés kizárólag az előző szerződéssel folytatólagos tartamra és azonos termékre jöhet létre,
(c) a két szerződés kockázatviselési tartama együttesen nem haladhatja meg az adott személyre és az érintett termékre vonatkozóan az eredeti szerződésben előírt maximális időtartamot.

Fentiektől eltérő esetben kizárólag a Biztosító ügyfélszolgálati irodája előzetes írásos engedélyével jöhet létre érvényesen a biztosítási szerződés. Az engedély iránti kérelmet legalább a kérelmezett biztosítás kezdőnapját megelőzően 2 munkanappal kell eljuttatni a Biztosítóhoz.
(E-mail: ugyfelszolgalat@eub.hu, Tel: 36-1-452-3580, H-1132 Budapest, Váci út 36-38.)

A www.eub.hu weboldalon található szerződéskötő rendszerek működtetése során okozott kárért vagy felmerült sérelemdíj megfizetéséért az Európai Utazási Biztosító Zrt. áll helyt.